zondag 17 juli 2011

Reset

Zo, inmiddels is de e-Sunrider weer ingeleverd. Bij Alligt in Dronten, want die hebben Sunrider-Cycles overgenomen. Het blijkt toch een algemeen probleem te zijn; de kombinatie van kleine diameter 20" velg en grote diameter as (de electro-motor) geeft weinig ruimte voor een goed gevlochten spaakpatroon. Daarom worden de spaken radiaal gespaakt, wat naar mijn (en Alligt's) gevoel niet ideaal is voor een aangedreven en zwaar belast achterwiel. Vanwege het gewicht van de Sunrider en mijn eigen gewicht :-( krijgt dat achterwiel nogal wat voor z'n kiezen.

Neemt niet weg dat zulke problemen na slechts 200 km rijden merkwaardig zijn. Alligt gaat dit uitzoeken. Ik meldt mij weer als de problemen zijn opgelost.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Kees,

    Wat voor motor zit erin? Ik heb rondgekeken op het Liegeradforum en dan blijkt er een stoet aan motoren te bestaan, natuurlijk ook in diverse uitvoeringen. Die Qual der Wahl?!

    Het nodige gelezen over de Mungo45.
    http://www.4-seasons-velos.de/5.html
    Op basis van een Mungo van Steintrikes, maar dan "zugelassen" als "Kleinkraftrad".

    Daar zit een Bafang of een Puma in; had ik nooit van gehoord.

    Succes met de wielkwestie. Ik ga aan Christian Wagner van de MunGo45 vragen hoe zijn ervaringen met een dergelijk achterwiel zijn.
    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tom,
    De motor is een Crystalyte 406 750W hub motor. Ik was destijds op zoek naar "pedelec" motor met vrijloop. Maar de Crystalyte maakte onderdeel uit van de TUV-keur overeenkomst tussen Aerorider en TUV. Wijziging van de motor zou veel vertraging gegeven hebben in dat "street legal" trajekt (en daar was ik al 3 maanden mee bezig....). Gaat nog wel veranderen denk ik. Benieuwed naar je ervaring met Christian

    BeantwoordenVerwijderen