Het idee is simpel. Neem een velomobiel. Monteer elektrische ondersteuning en voilá, een gezond en bruikbaar alternatief voor m'n auto op 2 x 50 km woon-werk verkeer. Met het vermogen van een halve stofzuiger, een gezonde dosis beweging en buitenlucht, een gangetje van zo'n 45 km per uur en als bonus een slinkende buik....;-) het leek me wel wat. Welkom op m'n blog over de weerbarstige start als prototype, over ouderwetse regelgeving, en de lol van comfortabel woon-werk verkeer fietsen als erg bruikbaar alternatief voor m'n auto...

zondag 11 maart 2012

Klussen 2

Het herstel van de Sunrider vordert gestaag. Niet zo snel als ik zou willen, zeker al het lamineerwerk vraagt veel tijd omdat de Sunrider diverse keren gedraaid moet worden. Binnenkant lamineren, uitharden, armsteun lamineren, uitharden, buitenkant lamineren, uitharden....  enz, enz. Maar het is leuk klussen!

Binnenkant gelamineerd

Gescheurde armsteun terugplaatsen en mal opmeten

Armsteun lamineren in mal

Gelukkig... het past...

Armsteun aan binnen- en buitenkant met laminaten aan binnenframe verbonden


Laminaat binnenkant armsteun
 
Grote onregelmatigheden buitenkant opvullen met hars en glas.
Het kriebelt van jewelste om woon/werk weer met de Sunrider te gaan rijden. Het voorjaar zit in de lucht en in het lijf...

2 opmerkingen:

  1. Kees, mooie klus ! Leuk om het zelf te doen. Ik heb ook behoorlijk schade gereden met de Sunrider. Koprolletje.
    Vraag eens aan Leo of het nieuwe model een bredere spoorbreedte kan krijgen, eventueel door de wielen schuin te plaatsen.
    En de bagageruimten moeten ook afgesloten (zijvakken naar achterwielkast).
    Groet, Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Theo, uiteraard tijdens het klussen bij Leo in Dronten al veel over de plannen voor de nieuwe Sunrider gesproken, leuk... Motor verhuist naar voor-onder, gaat trapas aandrijven. Efficienter, dus kleinere accu of meer km's per accu-lading, weg van weer-en-wind, maar waarschijnlijk ook wat meer lawaai. Wel weer mogelijkheid voor versnellingsnaaf in achterwiel waardoor beter mogelijk wordt om ketting af te schermen. Tussen-as vervalt. Leo gaat de wielophanging van de A-serie gebruiken, wielen komen wel wat schuiner te staan t.o.v. de huidige Sunrider maar de spoorbreedte gaat volgens Leo niet heel veel schelen. Stoeltje gaat naar voren klappen waardoor bagage boven achterwiel beter bereikbaar wordt. Vloertje van deze ruimte wordt lager. Het huidige plan is om de binnenschaal helemaal dicht te houden, dus geen bagage links en rechts van de stoel meer en ook geen nattigheid meer van wielen, stuurstang-openingen, etc. Eventuele accu zou achter de stoel dwars op de vloer komen te staan.
    Groeten, Kees

    BeantwoordenVerwijderen